Ładny zapach w salonach kosmetycznych i fryzjerskich

Ładny zapach w salonach

Każdy z nas od czasu do czasu odwiedza miejsca takie, jak salon fryzjerski czy gabinet kosmetyczny. Poprawiamy w nich urodę, dbamy o piękno, dobrą kondycję skóry, włosów i paznokci. Zaufaniem darzymy miejsca, w których jest czysto, ładnie i po prostu… przyjemnie.  Czy skorzystałabyś z gabinetu manikiurzystki, który odstrasza zapachem? Czy gabinet fryzjera, w którym nie pachnie najlepiej zachęci cię do skorzystania z jego usług? Jesteśmy przekonani, że nie. Dlatego właśnie utrzymanie higieny i ładnego zapachu jest tak ważne w tzw. branży beauty.

Specyfika zawodu – zapach kosmetyków

Trzeba przyznać, że zarówno w branży fryzjerskiej, jak i kosmetycznej, zapach odgrywa ogromną rolę. Częściowo za zapach w tych miejscach będą odpowiadały kosmetyki i specjalistyczne środki pielęgnacyjne – zarówno do stylizacji, jak i do odżywiania, czy zabiegów kosmetycznych. Chyba wszyscy kojarzymy, jak pachnie lakier do paznokci czy rozpylony, duszący wręcz lakier do włosów. Wielu osobom właśnie tak kojarzą się gabinety estetyczne. Choć współczesna kosmetyka zwraca się w stronę neutralności i kosmetyki pachną coraz mniej „chemicznie”, nadal ich woń daleka jest od natury.

Dochodzi do tego jeszcze kwestia dezynfekcji – porządne salony dbają o dezynfekcję na bieżąco, więc specjalistyczne środki dezynfekujące, które również mają specyficzny zapach są w użyciu non stop. Z jednej strony świadomość tego, że jesteśmy w miejscu czystym i bezpiecznym, z drugiej strony natomiast oczekujemy przyjemnego, niezbyt nachalnego zapachu. I jest na to sposób!

Po pierwsze: higiena

Higiena, higiena i jeszcze raz higiena. To powinno być podstawowe przykazanie wszystkich salonów fryzjerskich i kosmetycznych. Pokoje socjalne i specjalne pomieszczenia, powinny być na tyle odseparowane od pomieszczenia dla klientów, aby Ci nie czuli np. zapachu jedzenia czy co gorsza – dymu papierosowego. W salonach należy regularnie sprzątać, ścierać kurze, czyścić podłogę – choć wydaje się to mało istotne, wygląd podłogi ma kluczowe znaczenie w procesie decyzyjnym w przypadku klientów salonów piękności. Ogromnym minusem w wielu salonach są lustra… o które dba się za rzadko. Lustro musi być zawsze nienagannie czyste – nawet, jeśli będzie czyszczone kilka razy dziennie.

Zarówno w salonie fryzjerskim, jak i u manikiurzystek oraz kosmetyczek, funkcjonują przedmioty wielokrotnego użycia – narzędzia, akcesoria, lampy, lokówki, nawet kosmetyki. Niedopuszczalne jest, by klient zobaczył ślady takie jak czyjeś włosy, brud, wyciekające kosmetyki – po obsłużeniu każdego klienta salonu, należy zadbać o odpowiedni wygląd sprzętu i kosmetyków.

Kosz na odpady powinien stać w takim miejscu i być zorganizowany w taki sposób, by klient nie widział jego zawartości – nie ma nic gorszego, niż siedzenie przy stanowisku kosmetyczki, która dba o nasze paznokcie i oglądanie z bliskiej perspektywy kosza na śmieci wypełnionego brudnymi chusteczkami, zużytymi pilnikami czy w przypadku fryzjera – miseczkami po farbowaniu włosów. Czystość i schludność – stawiajmy na to.

Po drugie – ładny zapach w poczekalni

Jakkolwiek byśmy się nie starali organizować życia salonu, zawsze zdarza się, że ktoś musi poczekać na swoją kolej – pojawi się kilka minut za szybko lub poprzedni klient będzie musiał pozostać na fotelu kilka minut dłużej. Warto zadbać o to, by nasi klienci czekali w miejscu przytulnym, czystym i pachnącym.  Zapewni im to dobre samopoczucie, pozwoli się odprężyć i sprawi, że czas upłynie przyjemniej. Jak zadbać o piękny zapach? Przede wszystkim dbać regularnie o czystość i postawić na odświeżacze powietrza. W tym przypadku najlepszą opcją są dekoracyjne odświeżacze powietrza, które nie tylko roztoczą piękny aromat, ale i urozmaicą  wnętrze.

Po trzecie – regularne wietrzenie

Punkty usługowe zwykle zlokalizowane są w specjalnych, dedykowanych lokalach – przeszklone ściany pozwalają na zaglądanie do lokalu od zewnątrz, dlatego to obecnie najpopularniejsza forma wystroju salonów kosmetycznych i fryzjerskich. Wszystkie lokale usługowe, w których używana jest chemia i kosmetyki, powinny być regularnie wietrzone. Jeśli w budynku nie ma specjalnego systemu klimatyzacyjno-wietrznego, trzeba samodzielnie doprowadzać do tzw. przeciągów. Niezależnie od pory roku – świeżość zawsze będzie górą nad zaduchem. Pamiętajmy o tym!