Marketing zapachowy wyróżnia się sporą siłą rażenia. Nic dziwnego, aromaterapia w medycynie niekonwencjonalnej jest niczym psycholog. Nieświadomie lub świadomie zapachy mają dla nas znaczenie – mogą wywoływać pozytywne, jak i negatywne emocje. By zadbać o dobry humor naszych klientów i zachęcać ich do zakupów, warto zaopatrzyć w idealny zapach i swój sklep.
Odbieramy świat zmysłami, oczy tworzą rzeczywistość, ale zapach to coś innego… To zmysłowe odczucia, których nie jesteśmy w stanie urealnić, nie są namacalne. Profesjonalne zapachy do sklepu potrafią wręcz zwabić klientów do środka. W zależności od branży każda firma powinna zdecydować się na indywidualną woń kojarzoną z oferowanymi usługami czy produktami. W kawiarniach będą to nuty czekolady, korzenne, na przykład cynamon, kardamon i inne, które wszystkim ciepło się kojarzą. Orientalne i egzotyczne zapachy sprawdzą się w hotelach. Świeże zapachy, energetyczne kojarzone ze świeżością często wyczuwa się w galeriach handlowych. Branża odzieżowa równie chętnie decyduje się na odświeżacze powietrza do sklepów.
Zapach można rozpylać na różne sposoby. Jednym z lepszych rozwiązań jest dyfuzor zapachowy do sklepu. Zadowoli tych, którzy liczą na walory estetyczne, jak i praktyczne. Elegancka buteleczka może stanowić samodzielną ozdobę, a przy tym użytkowanie dyfuzora jest wyjątkowo proste i wygodne. Co więcej, oferujemy różnorodne produkty cieszące się dobrymi opiniami, ich cena nie jest wygórowana. Naturalne i przyjemne aromaty tworzą otulającą otoczkę, która gwarantuje, że jak jeszcze nie dziś, to jutro klient do nas wróci!
Wybór należy odpowiednio przemyśleć, przeprowadzić we własnym zakresie badanie potrzeb, tożsamości marki, a także grupę docelową, czyli naszych najczęstszych klientów. Zapach unoszący się w sklepie powinien być kolejnym elementem maksymalnie dopełniającym resztę, czyli wystrój, oferowane produkty. Musi kojarzyć się z marką, a nie z nią kłócić. Kwiatowe zapachy, jak jaśmin, róża, lawenda zrelaksują, wzbudzają poczucie spokoju i komfortu, mogą nawet zmniejszyć barierę w komunikacji z klientem. Aromaty skóry, drewna, cygara kojarzą się z luksusem i “wyższą półką”, idealnie wkomponują się w sklepach dla mężczyzn, na przykład w salonach z garniturami. Perfumy do pomieszczeń jak piżmo, paczula lub ambra w podświadomości podbijają prestiż produktów i kreują zmysłową aurę unoszącą się w sklepie. Owoce i słodkie nuty mogą okazać się doskonałą propozycją dla właścicieli sklepów z produktami dla dzieci.
Wyświetlanie wszystkich wyników: 4